NOS ALIVE IN LISBON

17. 07. 2018

Lisabon byl na mém "travel wish listu" již delší dobu, takže v momentě, kdy se mi Lenka z Tezenisu ozvala, že jedeme na hudební festival NOS Alive, jsem začala doslova skákat do stropu! :D A i když jsme v tomto úžasném městě strávily jen dva dny - mám pocit, že jsme toho stihly až až.

Ubytování

Z názvu hotelu WC Boutique Hotel jsem si dělala ze začátku srandu. Nevěřila jsem, že by někdo pojmenoval hotel jako "wc" :D Po příjezdu, mě ale čekalo velký překvapení. Ten hotel vypadal jako obří koupelna! Všude byly vany, kachličky, voda a dokonce i personál na recepci byl oblečený do županů s ručníky na hlavě <3

V předposledním patře byla krásná teráska s výhledem na hlavní ulici - celá v tyrkysovém provedení!

Přímo před hotelem byla typická "kachličková" stěna <3

Snídaně

Všechny moje návštěvy cizích měst jsou tak trochu "gastrovýlety", takže si vždy dopředu vytipuji pár kavárniček a jdu na jistotu. A protože bez dobrého kafe nefunguju - náše první zastávka byla ve Fábrica Coffee Roasters. A už podle názvu vám musí být jasný, že co se týče kafe, nemůžu vytknout vůbec nic! K jídlu jsem měla avotoast se slaninou a ztraceným vejcem :)

Výhled

Poté nás čekala procházka městem. Z úzkých uliček a okachličkovaných domů sálá doopravdy kouzelná atmosféra. Jen tak se procházíme směrem k vyhlídce Santa Justa. Jedná se o výtah, který vás vyveze až nad vrcholky střech. Výhled je tu doopravdy nádherný, jediné, co bych poradila - nečekejte dvouhodinovou frontu na výtah, ale vydejte se z druhé strany po schodech. Výšlap není tak náročný a na vyhlídce zaplatíte o 4 eura méně. Škoda, že jsme na to přišli až potom :D

Tramvaj č. 28 je skutečně symbolem města. Dost ale pochybuji, že tím jezdí místní obyvatelé :D Stojí se totiž na zastávkách menší fronta a v tramvaji se nedá pohnout. Nicméně je to nejlepší možnost, jak se rychleji dostat z místa na místo v centru města :)

NOS Alive

Hlavním důvodem proč jsme vyrazily do Lisabonu byl festival NOS Alive. Tezenis tu měl krásnou stage, kde se holky (možná i kluci :D) mohli zkrášlit třpytkami nebo "vykoupat" v bazénku s jednorožcem. Ok, možná to zní trochu infantilně, ale věřte, že jsem si díky tomu festivalovou atmosféru moc užila! Večer navíc vystupovala moje oblíbená kapela The National, kterou jsem do té doby naživo neviděla, takže #prostěláska. Na festival se přijelo podívat 50 tisíc lidí, atmosféra tu byla strhující. Jídlo božské a dokonce tu byla vystavená dočasná nákupní ulička <3 Můj festivalový outfit je celý z Tezenisu a vršek je z plavkové kolekce :)

The Mill

Druhý den ráno máme plán jasný. Vydáváme se do instafriendly kavárny The Mill v centru města. Jsme trochu překvapení, když vidíme frontu. Nicméně milá obsluha si zapíše vaše jméno a během 20ti minut už nás vyvolává na ulici s tím, že je naše místo připravené. Tenhle spot stopro navštivte, jídlo i interiér stojí za to

Před odletem ještě stíháme navštívit městskou pláž a projít si centrum.

Objevily jsme i slavnou "pink street"!

Time Out Market

Posledním tipem na závěr článku je Time Out Market. Pokud hledáte místo, kde si dát nejlepší steak nebo nějaký seafood, jednoznačně navštivte tohle. Výběr je doopravdy veliký a halový prostor nabízí nespočet míst k sezení. Najdete tu i zmrzlinárnu! Vedle je i klasický trh se zeleninou, ovocem a rybami <3

Mám pocit, že během těch dvou dnů jsme stihly nespočet věcí! Určitě se ale chci do Lisabonu opět podívat a navštívit nějaká typicky turistická místa :) Pokud máte pro mě nějaké tipy - poprosím napište mi je do komentářů! Děkujiii