ZILLERTAL

24. 06. 2018

Když jsme se vraceli z Egypta, Míša mezi řečí prohodila otázku, jestli s ní nechci jet na jóga kemp do Rakouska. Přišlo mi to jako skvělej nápad a souhlasila jsem hned, aniž bych vůbec věděla, o co jde. V Praze jsem po návratu pobyla sotva čtyři dny a už jsem zase balila kufry. A víte co? Bylo to nejlepší spontánní rozhodnutí, protože celej FoodYogi Camp by Mamas&Tapas byl naprosto boží!

V pátek jsme po pětihodinové cestě mikrobusem z Prahy (která nám utekla rychle díky skvělýmu playlistu řidiče Vaška) dorazili na místo jménem House 4 Elements - horskou chatičku s nejkrásnějším výhledem na hory. Čekala tu na nás nejlepší uvítací večeře v podobě tapas od pořadatelky a hlavní kuchařky pro všechny "účastníky zájezdu" Sandry. Celí unavení z cesty potom padáme do postele a těšíme se na další den :)

Druhý den ráno vstáváme odpočatí v 8:30 ráno a náš den začíná borůvkovým smoothies a první jógovou lekcí na prosluněné terásce. O cvičení se tu stará lektorka a majitelka jógového studia JÓGA LETNÁ Helča. Takhle z rána je tu poněkud chladno, takže jsme se museli vybavit teplejma ponožkama a mikinou a trošku se při tom cvičení zahřát. Po snídani všichni nasedáme do dodávky a vyrážíme na první výlet k přehradě Zillergrund do nadmořské výšky 1900 m.n. Dešťová voda a voda z ledovce se tu vlévá do přehrady a odtud stéká do podzemních štol a poté přímo do elektrárny, kde je síla proudu přetvořena na energii. Dáváme se na cca 12ti kilometrovou procházku podél jezera, kde se na konci nachází magické místo "Klein Tibet" s krásnou malou hospůdkou. Je tu klid a slyšet můžete pouze ozvěnu zvonků, které mají kravičky pověšené na krku <3 Večer po návratu nás čeká daší lekce jógy, a i když jsme z výletu unavení, příjemné protažení při západu slunce si nenecháme ujít.

V neděli ráno nás Sandra překvapí a k snídani nám servíruje avochleba s volským okem <3 To je moje úplně nej nej jídlo, takže mám díky tomu automaticky skvělej den :D

Čeká nás výlet k největšímu jezeru Tyrolska - Achensee. Je dlouhé 9km a my jsme se rozhodli vydat se úzkou turistickou cestičkou korunami stromů přímo nad jezerem. Ta nám dává docela zabrat a po pár kilometrech se už těšíme do hospody na štrůdl se šlehačkou :D Po cestě nás nemine ani koupání v ledové vodě - to je nakonec tak příjemný, že když vylezáme z vody, je nám krásně teplo a jsme líní pokračovat. Opalujeme se a zpátky jedeme loďí :) Na Achensee se dá vyzkoušet i kiting, surfování, plachtění a další sportovní aktivity a podle mě je to super místo, kde strávit i pár dní po sobě <3

Jo a abych nezapoměla - k večeři bylo nejlepší lilkové kari, který jsem kdy jedla ! Recepty sdílí Sandra i na svém instagramu tak se určitě podívejte (tady). :)

Předposlední den je ve znamení výšlapu k největším vodopádům Evropy - Krimmelským vodopádům. Vede k nim upravená stezka se spoustou vyhlídkových míst v podobě teras. Na některých místech je vodopád tak silný, že se tvoří vodní mlha a my jsme po chvíli celí orosení :D Za tu námahu při stoupání to fakt stojí, je to naprostá nádhera ! Na konci stezky nás čeká návštěva typicky rakouské hospůdky v chatě, kde se všichni přejídáme na cestu zpět.

V úterý je plán jasnej. Zacvičit si jógu na co nejvyšším místě to jde! Teráska chaty Kristallhutte je ideální místo vy výšce 2100 m.n. Touto dobou ještě nezačala sezóna, atak ji máme k dispozici jen pro sebe. Mlha nám trochu překazila božský výhled na hory, ale my si užíváme ten klid co tu panuje a dáváme si pod vedením Helči 45-ti minutovou vinyasu.

Večer po návratu nám Sandra připravila kurz vaření a společně jsme si ukuchytili rizoto s krevetami na španělský způsob. Mňam! <3

A ješte jedna společná !

Celej FoodYogi Camp jsem si strašně moc užila, odpočinula si, perfektně se protáhla a zárověň se unavila těmi krásami přírody a horským vzduchem.

Koho by zajímala taková aktivní dovča, neváhejte napsat přímo cestovce Mamas&Tapas, plánují totiž na příští rok další termíny a já to 100% doporučuju! :) Super je, že maximální kapacita je 10 lidí, takže je to celé v takovém kamarádském kruhu lidí a pořadatelé Sandra s Vášou jsou nejlepší lidi, kteří se o vás maximálně postarají!