HOLA BARCELONA!

TRAVEL / 29. 11. 2019
barcelona výlet

Barcelona byla na mém “travel wish listu” poměrně dlouhou dobu. Toužila jsem vidět barevné město, které vám nabídne spoustu kulturních i gastronomických zážitků a ještě k tomu má surfovací spot přímo v centru města!

Napadla mě skvělá věc. Luboš slavil narozeniny a já věděla, že již několikrát v Barceloně byl a miluje ji. Rozhodla jsem se tedy koupit letenky, nic mu neříct a naplánovat únos na letiště.

Koupené letenky jsem nechala vytisknout a vložila je do krásného průvodce městem Barcelona ze série The Monocle Travel Guide, která vám ukáže nejen typicky turistická místa, ale i lokální podniky, lokální design, upozorní vás na nástrahy města, naplánuje vám krátké procházky zajímavými uličkami, poradí i sportovní aktivity v daném městě a vlastně cokoliv na co si vzpomenete.

Dáreček jsem zabalila pěkně do balícího papíru a až na letišti se Luboš dozvěděl cílovou destinaci jeho únosu. Hezké překvapení že?

let z prahy do barcelony
alex a lenny na letišti
překvapení pro lennyho
the monocle guide Barcelona

Ubytování

Při výběru ubytování jsem se snažila najít dobrou lokalitu, abychom se mohli pohybovat pěšky. Tříhvězdičkový hotel Barcelona Century naprosto postačil. Bylo tam čisto, jen stěny byly dost tenké a kolikrát jsme slyšeli sousedy :D Nevadí! Na přespání ideální. Pro lepší cenu se doporučuju podívat na Airbnb. Já s tím ale nemám osobní zkušenosti.

Doprava

Z letiště jsme využili hromadnou dopravu. 30ti minutová cesta přímo do centra města stála pro dva 12€. Taxík by nás vyšel (tipuji) na 30€. Sečteno, podtrženo = je to mnohem výhodnější. Jinak “single trip” autobusem či metrem stál 2,20€, ale v metru si můžete zakoupit i zvýhodněné balíčky jízdenek. Dopravu jsme využili všeho všudy 3x, jinak nám sloužily nohy.

Počasí

Přiznám se, že jsem to podcenila! Teploměr ukazoval krásných 16 stupňů a já se cítila tak na 5. Připravené jarní outfity jsem vyměnila za nákup teplé bundy a zimní čepice! Vane tam studenější vítr z pobřeží, tak pozor na to :)

centrum barcelona
alex fotí v barceloně

Takže nákupy v Urban Outfitters ...

urban outfitters

... a mém oblíbeném & Other Stories nesměly chybět.

& other stories

Den první

Po příletu a rychlém vybalení jsme vyrazili do města, abychom stihli ještě nějaké světlo. Naše první zastávka byla na krásném holubím náměstí v centru města - Plaça Catalunya. Na něj navazuje proslulá ulice La Rambla, na které se nachází tradiční trhy La Boquería. Ty mají jedinečnou atmosféru a hned po příchodu se na vás linou všemožné vůně jídla a cukrovinek. Můžete si tady dát na stojáka pivo a jejich oblíbené tapas (malé občerstvení) nebo si nakoupit v klidu domů. Doporučuji si s sebou vzít plátěnou tašku, protože tu s plastama bohužel moc nešetří :(

la rambla barcelona
alex a lenny
trhy la boquería
la boquería trhy
la boguería trhy
centrum Barcelony

Narozeninová večeře

Jak už jsem psala - jedná se o narozeninový výlet pro Luboše a jaké by to byly narozeniny bez malé oslavy? Zarezervovala jsem předem restauraci Flax & Kale. Možná to ani nevíte, ale Lubi je vegetarián a já pescetarián (jím ryby), tudíž tato restaurace byla pro nás perfektní. Na jejich stránkách nese označení "flexitariánská", což znamená, že nabízejí z 80% rostlinnou stravu a zbylých 20% jsou jídla s rybou. Mají velmi zajímavé menu a neotřelé kombinace jídel. Sami si také vyrábějí domací limonády a kombuchu s probiotiky. My jsme si moc pochutnali a Luboš byl z jeho narozeninové večeře nadšený!

P.S. Nechyběl ani nečekaný dezert se svíčkou jako překvapení :D

Flax & Kale

Den druhý

Začíná snídaní! A já bez skvělé snídaně doslova nefunguju! Kavárnu Satan's Coffee Corner jsem našla v průvodci městem. Pokaždé si všechna místa uložím do Google mapy v mobilu a poté, když plánuji cestu - jednoduše se podívám, které místo je nejblíže.

Co se týče kaváren - jsme trochu náročnější. Máme oba rádi kvalitní kávu a koukáme vždy i po alternativních přípravách. Když jsem viděla, že jsou na menu wafle vyrobené z croissantů, byla to jednoznačná volba!

Satan's Coffee Corner

Plán na druhý den byl jasný. Jít na pláž! Jestli Barceloně něco kromě sluníčka, dobrého jídla a krásné architektury, závidím ještě víc - je to rozhodně jejich městská pláž Barceloneta. Kdybych v Barceloně bydlela, pravděpodobně bych tu trávila většinu volného času, nasávala mořský vzduch, opalovala se a koukala na vlny!

V centru města jsme si zapůjčili kola. Green Bikes nás vyšly na 10€ pro oba na tři hodinky. Možná bychom našli i levnější variantu, ale Green Bikes jsou nedaleko pláže a hlavně se nám zelenáči moc líbily!

la rambla
barceloneta
green bikes
green bikes Barcelona

The Green Spot

Kdybych měla doporučit jedno místo, kam zajít na jídlo, bylo by to rozhodně toto! Vegetariánská restaurace, do které jsme se vrátili i podruhé.

Nejlepší pizza a nejlepší koktejly.

the green spot Barcelona

Odpoledne následovala procházka kouzelným parkem Ciutadella. Ono se to nezdá, ale všechny památky jsou od sebe poměrně kousek, takže dojdete všude pěšky!

Dominantou je kašna Cascada, u které se zastavte a pokochejte se nádherným okolím za cvrlikání papušků. Romantika!

Arc de Triomf (Vítezný oblouk)

vítězný oblouk barcelona
vitezny-oblouk-barcelona

Casa Battló

Architekt Gaudí byl génius. Jeho díla pomohla neuvěřitelně rozzářit a formulovat celé město. Casa Battló se nachází na hlavní nákupní ulici Passeig de Grácia, kam jsme vyrazily ten večer nakupovat. Na prohlídku domu doporučuju zakoupit vstupenky dopředu online. My jsme se bohužel dovnitř z tohoto důvodu nedostali :( Nicméně pohled zvenčí i tak stál za to <3

Hummus Barcelona

Večeřeli jsme v božím hummus baru! Pán, který nás obsluhoval neuměl moc anglicky, ale byl strasně milej. Jídlo bylo výborný a cenově dostupný.

casa battlo
hummus barcelona

Den třetí

Ranní ptáčata. Vstáváme před sedmou a míříme do parku Guell. Chceme se totiž vyhnout placení vstupného, které je zpoplatněno od 8:30. Naštěstí vše stíháme a vítáme východ sluníčka přímo z pohádkové části parku vyzdobené kým jiným něž Gaudím. Nezapoměňte se vyfotit s ještěrem - je jedním ze symbolů Barcelony a krásně se smějě! :D

Bunker del Carmel

Asi hodinku chůze od parku se nacházejí staré válečné bunkry, které vám odkryjí ten nejkrásnější 360º výhled vůbec! No podívejte sami.

Pro určení lokality hledejte kopce Turó de la Rovira. Doporučujeme vyrazit před devátou ranní - budete tu sami!

Sagrada Família

Stavební práce na tomto skvostu začaly už v roce 1882 a trvají dodnes. Je to bezpochyby vrcholné dílo Gaudího, které patří mezi nejnavštěvovanější památky v celém Španělsku. Je zařazen mezi památky Unesco :) Víte, že je naplánováno její dokončení na rok 2026?! Asi to sem pojedu zkontrolovat :P

sagrada familia

Večeříme opět v The Green Spotu a vydáváme se na pláž. Líbilo se nám tam a rozhodli jsme se strávit poslední západ sluníčka pozorováním vln

the green spot
last sunset

Den čtvrtý

Odpoledne odlétáme. Ráno nás ještě čekala výborná snídaně v Café Federal. Následovala krátká procházka městem a návštěva zajímavého tetovacího studia Eclipse, kde tetuje Lubošův oblíbený tatér.

Myslím, že zážitků máme za 4 dny až až!

federal cafe

Děkujeme ti Barcelono. Byla jsi úžasná.

Zanechte mi prosím v komentářích vaše oblíbené místo v Barceloně, které bych příště neměla vynechat! Děkuji.