WINTER WONDERLAND

21. 01. 2019
stezka valaška

Přesně za měsíc budu sedět v letadle směrem na Bali a užívat si nekonečnýho tepla a sluníčka. Předtím mě ještě čeká cesta do Londýna, stěhování a pár zkoušek ve škole. Tohle byl tedy poslední víkend, který jsme mohli strávit na horách, tak jsme toho využili naplno a vydali se do takové pohádky! <3

Inspiraci na výlet jsem našla na Instagramu - vyskočila na mě totiž fotka nově otevřené stezky Valašky v Pustevnách a já po chvíli zavelela, že tuhle zasněženou nádheru musím před odletem do teplých krajin vidět. V pátek večer se tedy ubytováváme v příjemném wellness hotelu Horal v Rožnově pod Radhoštěm, který se nachází v momentálně zasněžených Beskydech a nabízí nespočet možností k výletům. Těšíme se na další den. Vstáváme brzo, protože si chceme zaplavat v hotelovém bazénu a objednat se na zdejší wellness, který nabízí až 7 druhů saun (bylinkovou, finskou ale i třeba bio sennou saunu). Pokud budete chtít, můžete využít slevu na ubytování s kódem "ALEX10". Při rezervaci na jejich stránkách ZDE zadáte do políčka "promo kód".

Vyrelaxovaní vyrážíme autem do nedalekých Pusteven, ale vůbec nás nenapadá, že sobota není úplně ideální čas pro návštěvu tak turistického místa :D Cestu dlouhou 10km nakonec prosedíme v koloně, která trvá asi dvě hodiny a v půlce cesty nám je řečeno, že nemůžeme pokračovat autem, ale musíme zaparkovat a vyrazit na autobus. Tou dobou už jsou moje nervy “v kýblu” (čti začínám hysterčit :D) otáčíme se a jedeme zpátky. Luboš má naštěstí během chvilky vymyšlený náhradní plán a stezku necháváme na nedělní ráno.

V Rožnově pod Radhoštěm se totiž nachází Valašské muzeum v přírodě a při jeho návštěvě poznáte, jak vypadalo Valašsko před sto a více lety. Vypadá to tam doslova jako v pohádce - malé chaloupky, mlýn, chlév a další stavby jsou kouzelné a je to ideální místo na procházku <3

Celá unavená a uchozená se těším na večerní relax v hotelovém wellnesu. Ze všeho nejradši mám finskou saunu a válení se ve výřivce <3 Vůbec by mi nevadilo mít doma vytopenej byt na saunovou teplotu :D

Taky patříte mezi milovníky hotelových snídaní? Já ANO! Baví mě, že si můžu poskládat snídaní na talíř podle svého a nikomu nepříjde divná třeba kombinace vajíček a sladkýho koláčku na jednom talíři.

Kolem deváté už jsme na cestě na Pustevny. Tentokrát uzavřeli silnici a zřídili kyvadlovou autobusovou dopravu. Nicméně už v pohodě parkujeme a autobus nás vyváží až nahoru. Můžete se tam dostat i lanovkou z Trojanovic :) Celý areál Pusteven patří mezi Národní kulturní památky a úžasným barevným chatičkám se přezdívá "útulny". Dlouho jsem neviděla takovou barevnou nádheru!

O 200 metrů dál se nachází stezka Valaška, ze které je v 15ti metrech nad zemí nejkrásnější výhled a prý až do Polska! (měli jsme trošku mlhu, takže nemohu potvrdit :D). Na konci krásné procházky v mezi korunami stromů je skywalk. Z toho mám trochu strach a když se jdu fotit tak opatrně našlapuju a čekám, kdy to praskne :D No pokud máte strach z výšek tuto část úplně nedoporučuju. Jinak je to asi nejhezčí věc, co jsem za poslední týdny viděla!

Těším se, až se sem vrátím v létě a navštívím i další místa v okolí. Podívejte se na fotky a dejte mi vědět, co nesmím příště minout!