WHEN DREAMS COME TRUE

06. 02. 2018
bali elephant park

Jsou dva druhy dětských snů - takový, který se nejspíš nikdy nesplní (například když toužíš být kosmounautem nebo chceš dům z cukrový vaty) a pak ty reálnější, které když se splní, tak jste šťastný jak blechy a nezáleží na tom, že už nejste dítě :) Mezi moje dětský sny vždycky patřila plavba s delfíny a mazlení se slony. A to druhé se mi splnilo právě na Bali <3

Šestý den dopoledne se vydáváme do sloní rezervace Taro vzdálené cca 20km od Ubudu. Předtím si raději zjišťujeme informace o parku a o tom, jak tam se slony zachází. Naštěstí se jedná o tzv. "rescue park", kde jsou zachránění sloni ze Sumatry - z místa kde se hromadně zabíjejí kvůli obchodům se slonovinou. Tady v parku má každý slon svého vychovatele, který se o něj stará, krmí ho a miluje. Každý sloník má svůj výběh a taktéž tu mají jezírko. Sloni tu jsou čístí, nebojí se kontaktu s lidmi a připadají mi spokojení. Trávíme tu tak dvě hodiny - krmíme je a hladíme a mě se vůbec nechce pryč :(

Cestou ze sloní rezervace se zastavujeme na oběd v místní restauraci Warung De Koi. Sedí se tu v útulných "domcích na vodě" a celá restaurace je situována do příjemné zahrady. Dávám si svoje oblíbené indonéské jídlo nasi goreng - smaženou rýži se zeleninou a kuřecím masem <3 Místo dezertu si objednávám kopi bali (balijský kafe), který mi připomíná silnýho turka co si dělává mamka doma na plotně :D Líbí se nám tady :)

Najedení a posilnění pokračujeme dále :) Předposlední zastávkou je Gunung Kawi - údolí králů. Komplex monumentů je zasazen do tichého zeleného údolí, pochází z 11.tého století a tím pádem je jedním z nejstarších. Pavel mi vypráví, že se tu dokonce natáčelo pár scén do jeho oblíbeného filmu Indiana Jones :) Cestou do údolí scházíme cca 370 schodů - je to poněkud náročné, ale za tu krásu to stojí. Později nás přepadla tropická bouřka - tu přečkáváme s kokosem v ruce v přístřešku s místními :)

Unavení po výšlapu se vydáváme na skok do města Ubud. Máme namířeno na tradiční trhy v centru města, kde pořizujeme menší suvenýry a poté hledáme kavárnu, kde si odpočineme :) Na víc už ten den nemáme sílu <3

Sedmý den je opět ve znamení relaxu v resortu :) Plánujeme náš poslední výlet k vodopádům Sekumpul a netušíme co nás vlastně čeká.

Druhý den ráno vyrážíme za deště a zamračeného počasí. Na místě se nás ujímá místní průvodce - cestu můžete samozřejmě absolvovat i sami, my ale nejsme tak zkušení a raději si necháme poradit :) Cesta k vodopádům byla náročná. Pršelo a po maličkých schodech se nám šlo v pantoflích doopravdy špatně. Skoro na místě zjišťujeme, že musíme překročit rozvodněnou řeku a chvílí váháme. Pan průvodce nás ale rychle bere za ruku a doslova nás táhne proudem vody vysoké až po stehna :D Nakonec se ocitáme před tou nádherou - jsme tu sami! Vodopády dosahují až 80 metrů a nic majestátnějšího jsem zatím neviděla <3 V "areálu" je celkem 7 vodopádů - na některých místech se dá koupat a příroda kolem je k nezaplacení :) Stojí to za to!

Cestou zpět nám průvodce ukazuje citronovou trávu, hřebíček a další plodiny. Nahoře máme možnost ochutnat slavnou cibetkovou kávu a rovnou si kupujeme i jakési "degustační" menu čajů a káv :) Nakonec celí nadšení odcházíme s pytlíčky vanilkové kávy a mangosteen čajem. Tenhle výlet byl fakt super.