BALI VIBES

04. 02. 2018

Když za mnou Pavel přišel s otázkou, jestli nechci jet na Bali, zírala jsem na něj asi deset minut s otevřenou pusou a nemohla tomu uvěřit :D Jasně, že chci! Křičela sem a skákala po bytě jako malá. Kdo by si taky nechtěl splnit jeden z velkých snů, že jo? :)

Po zhruba 18ti hodinovém náročném letu s přestupem v Dubaji vylezáme na letišti v Denpasaru a mě v tu chvíli dojde, že tu doopravdy nebudu potřebovat troje džíny a dvě mikiny, které jsem si pečlivě zabalila do kufru :D Je tu šílený vedro a ještě šílenější vlhko. Cesta do resortu ještě nějakou chvíli trvá a po příjezdu hned padáme unavení do postelí a těšíme se na další den.

Ráno se budíme do naprostý krásy. Máme celý den na to překonat změnu času a relaxovat. V resortu Relax Bali máme vilu s privátním bazénem a odpočívadly jen pro nás! Celý den se tedy válíme a plánujeme výlety - resort nabízí výlety do všech možných koutů Bali s průvodcem a dopravou, což bylo pro nás jako pro "neználky" ideální.

Co se týče počasí - je zataženo a občas sprchne (čti megadéšť), ale to se dalo v lednu předpokládát :) Chvilku trvalo než jsme si na jejich období dešťů zvykli. Když prší v Praze, sotva vylezu z bytu - tady mi to ale vůbec nevadilo, ani když jsem zmokla :)

Hned druhý den ráno se vydáváme na procházku tropickým deštným pralesem k vodopádům Les. Po cestě nám průvodce ukazuje banánovník, papáju, hřebíček a další místní plodiny a já jsem z toho tak trochu "odvařená", protože jsem předtím nic takového neviděla :D Cesta vede podél koryta menší říčky a k vodopádu vysokému 40 metrů to trvá zhruba 15 minut :) Fakt to stojí za to. Vodopád je nádherný, dá se pod ním koupat a díky tomu, že jsme se sem vydali "mimo sezónu", jsme to tu měli skoro pro sebe!

Další den vynecháváme a opět odpočíváme a relaxujeme u bazénu. Ten čtvrtý se ale vydáváme na celodenní výlet a první zastávkou je chrám Pura Lempuyang. Komplexu se přezdívá "chrám tisíce schodů" - abyste se dostali až na úplný vrchol musíte totiž zdolat bezmála 1700 schodů! My jsme navštívili pouze první (ze sedmi) - je totiž nejvíce impozantní a nabízí nádherný výhled i na sopku Agung, ze které máme trochu respekt :D Až se budete u dalších fotek divit, proč máme na sobě s Pavlem tu "divnou sukňi" - tak při vstupu musíte mít tzv. sarung, který zakrývá kolena z důvodu zachování úcty k místnímu božstvu :)

Další zastávkou je vodní palác Tirta Gangga. Naprosto nádhernej park s obrovskou vodní fontánou a možností nakrmit místní už tak přežraný kapry :D Tohle místo bylo zničeno v roce 1963 při výbuchu sopky, ale bylo zrekonstruováno podle původní verze :) Určitě doporučuji navštívit. Pokud budete mít hezké počasí - dá se v jednom bazénku s rybkami i koupat!

Naší poslední zastávkou je pláž s bílým pískem - white sand beach v oblasti Karangasem. K tomu není co dodat. Jsme tu skoro sami, voda je teplá a my tu můžem být až do večera <3  V místní restauraci na pláži si dávám grilovanou rybu Mahi Mahi a čerstvě vymačkaný džus z ananasu a nic mi tu nechybí.