CHRISTMAS BUDAPEST

18. 12. 2017
vánoční trhy Budapešť

Ahoj. Minulý týden jsme vyrazili na výlet do Budapešti a já tu mám opět pár fotek. Popravdě jsme si plánovali, jak obejdeme všechny památky a budeme celý dva dny "sightseeingovat" :D Nic z toho se ale nedělo - na chození po památkách byla dost zima a celá Budapešť je natolik vyzdobená a vánoční, že vás to láká akorát postávat se svařákem v ruce na trzích a nakupovat dárky :) A to byl nakonec náš plán celý dva dny.

Z Prahy jsme vyráželi v úterý autem a cesta nám trvala něco málo přes pět hodin. Trochu jsme se báli parkování, jelikož jsme byli ubytovaní přímo v centru, ale naštěstí je tam více nonstop otevřených podzemních parkovišť, kde jsme auto nechali celý dva dny. Z Prahy se dá využít i pohodlná cesta vlakem, která je ale o něco delší :)

Než jsme se ubytovali a převlékli se byla už pěkná tma atak jsme se rozhodli okouknout první vánoční trhy na náměstí Vörösmarty tér. Podle mě jsou dva druhy lidí - ti co takovýhle trhy milujou a pak ti co je nenávidí :D Já i Pavel naštěstí patříme do té první skupiny, takže nám vůbec nevadilo přelidněné náměstí. Se svařákem v ruce jsme si postupně obešli všechny stánky a nakoupili drobnosti pro naše. Já jsem si třeba pořídila malé dokonale zdobené perníčky a taky keramické výrobky ve tvaru koček pro mamku (letos dostane snad všechno s kočkama :D). Myslím, že na tyhle nákupy "děsně potřebnejch" věcí je to ideální místo :D Ve srovnání s vánočními trhy v Drážďanech ale i u nás v Praze musím říct, že tam mají mnohem větší výběr jídla a všechno vypadalo skvěle! Uprostřed trhů jsou velké jídelní stany a také spoustu míst na sezení i stání což je za mě super :)

Po nějaké době nás přemohla chuť na dortík a kafe atak jsme zalezli do nedaleké kavárny Gerbeaud, která je cenově trohu dražší, ale jejich dorty stojí za to <3 Patří mezi jednu z nejstarších tamějších kaváren - je jí přes 150 let a díky tomu má úžasnou atmosféru :) Oproti klasickým "hipstreským" kavárnám, které rádi navštěvujeme to byla příjemná změna.

Celí znavení procházíme nákupní ulicí Váci, která je hned vedle trhů, až k ocelovému Alžbětinu mostu. Je super osvícenej tak tu děláme pár fotek a vracíme se na hotel pěkně do postele :)

Vánoční trhy Budapešť
Vánoční trhy v Budapešťi
vánoční trhy Budapešť
plecháčky
svařené víno
Alžbětin most
kavárna Gerbeaud

Druhý den po výtečné hotelové snídani ( a ty já miluju ), se vydáváme na procházku městem. Během půl hoďky jsme došli snad k té největší a nejimpozantnější budově, co jsem zatím viděla - k Budapešťskému parlamentu. S Pavlem jsme si slíbili, že se zúčastníme prohlídky příště - kvůli zimě jsme se totiž rozhodli vzdát památek úplně a navštívit Budapešť raději znovu na jaře a tyhle krásy si pořádně užít.

Cestou zpět jsme se vydali po nábřeží Dunaje až k řetězovému Széchenyiho mostu. Je to krásná procházka s ještě krásnějším výhledem na koryto řeky. Na kafe jsme se tentokrát zastavili v Espresso Embassy - doporučuji. Výborná káva a příjemná atmosféra ! <3

Odpoledne jsme měli ještě jeden plán. Teple jsme se oblíkli a vyrazili na "projížďku" Budapeštským okem. Mám docela strach z výšek, ale přemlouvání sama sebe netrvalo dlouho. Výhled stál rozhodně za to i díky tomu, že jsme zrovna chytili krásný západ slunce :)

Už se těším, až se vrátím do Budapěšti zas a výlet pojmu trochu více "turisticky". Všechny tipy co jste mi psali na Instagramu jsem si vyscreenovala/schovala a moc za ně děkuju! Pokud by Vás ještě něco napadlo, napište mi do komentářů - budu moc ráda! :)

Páá

Coat - NA-KD

Shoes - Adidas Stan Smith Bold from Footshop.cz (HERE)

Leggings - Mango from Answear.cz (HERE)